ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۳۶۶۲
مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با بازارکار:
مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در بازدید از غرفه بازارکار در نمایشگاه رسانه های ایران گفت: 60 درصد خانوارها از اعتبار خرید مواد غذایی استفاده کرده اند. 
پنجشنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
پرداخت عیدانه به کودکانی که با مشکلات غذایی روبه‌رو هستند/ 60 درصد خانوارها از اعتبار خرید مواد غذایی استفاده کرده اند 

قیومی در گفتگو با بازار کار با اشاره به آخرین اخبار حوزه اشتغال گفت: وزارت کار همیت بر این دارد که بتواند با حمایت‌های مستمر از گروه‌های هدف خود و اقشار آسیب دیده به طور هدفمند به این گروه‌ها کمک کند‌. گروه‌هایی که اغلب شامل زنان سرپرست خانوار می‌شوند. یکی از اقداماتی که در دست اجراست طرح امنیت غذایی برای گروه‌های هدف است‌. تا کنون چنین شرایطی فراهم نشده بود که امکان خرید اقلام غذایی با اعتبار وجود داشته باشد. لذا لازم بود که این گروه‌ها شناسایی شوند و اعتبار لازم به آنها تخصیص داده شود. 
مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در بازدید از غرفه بازارکار در نمایشگاه رسانه های ایران ادامه داد: یکی از این گروه‌ها کودکان زیر پنج سال هستند که نیازمند تغذیه مضاعف بودند و بر اساس منحنی رشد حرکت نکرده بودند. همچنین برای اطمینان از استفاده کودک از این منابع غذایی از شبکه اعتبار استفاده شده است. این کودکان از خانه های بهداشت در سراسر کشور شناسایی شدند و وزارت بهداشت اطلاعات کودکانی که از تغذیه مناسب برخوردار نیستند را جمع‌آوری می‌کند. 
قیومی گفت: همچنین برای دهک های یک تا پنج به ازای هر کودک یک‌میلیون تومان و برای دهک های شش و هفت به ازای هر کودک ششصدهزار تومان پیش‌بینی شده است. این طرح با همت رسانه ها و فرهنگ سازی در کشور به خوبی معرفی شد و شصت درصد خریدها انجام شده است. امیدواریم این هفت مرحله پرداخت اثر مثبتی روی کودکان داشته باشد. 
طاهره قیومی با اشاره به استفاده شصت درصد از خانوارها از این اعتبارات گفت: ۱۳۵ هزار کودک مشمول بوده اند که شصت درصد خانواده های این افراد با استفاده از. اعتبارات خود خرید کرده اند. همچنین عیدانه نیز به صورت اعتبار در تاریخ پنجم اسفند در دو مرحله پرداخت می‌شود. طرح یسنا نیز که برای مادران است ادامه خواهد داشت و مرحله چهارم پرداخت اعتبارات آن نیز انجام خواهد شد.

ارسال نظرات